Wat Is Een Copywriter? 5 Bizarre Copywriting Feiten Onthult

Gefeliciteerd:

Hier ontdek je het ECHTE antwoord op de vraag "wat is een copywriter?". 

Je ontdekt 5 absurde copywriting feiten.

En het gaat je gegarandeerd verassen.

Wat Is Een Copywriter

More...

#1: Copywriters Zijn Gedachtelezers

Iedere lamlul kan woorden op papier zetten. Maar niet iedere lamlul kan de woorden op zo'n manier op papier zetten, dat er duizenden cliënten zijn die “JA” zeggen tegen een aanbod.

En met “JA” zeggen bedoel ik:

Betalen voor een service of een product.

En dit is in feite wat de betekenis van een copywriter is:

Copywriters zetten winstgevende woorden op papier. En goede copywriters zetten woorden op papier die ervoor zorgen dat je NOOIT meer een dag hoeft te werken.

Hoe Doen Copywriters Dit? En Zijn Alle Niet-Copywriters Lamlullen?

Nee. Als jij geen winstgevende woorden op papier kan zetten dan ben je niet per definitie een lamlul. Je bent in dit geval simpelweg geen (goede) copywriter.

Maar er is hoop:

Ik geloof dat iedereen een copywriter kan worden.

Echter, dit vergt veel tijd en oefening. En dit is waarom veel slimme ondernemers kiezen voor een freelance copywriter (hierover vertel ik je later meer).

Goede copywriters kunnen de gedachten van jouw ideale cliënt lezen.

Niet echt, maar zo lijkt het.

Goede copywriters doen namelijk onderzoek. En vervolgens zetten ze hun bevindingen in Jip-en-Janneke taal op papier, en op zo’n manier dat het ongelofelijk winstgevend is.

Het lijkt magie, maar dat is het niet.

Het leven van een copywriter is minder romantisch dan dat veel buitenstaanders denken.

Een goede copywriter doet namelijk meer onderzoek dan dat hij schrijft. En dit is hoe hij de “gedachten leest” van zijn ideale cliënt. Let alleen wel op:

#2: Het Hardnekkige Probleem Met Copywriters

Zoals ik bij het vorige punt al zei:

Iedere lamlul kan woorden op papier zetten.

En iedere lamlul kan zichzelf ook een “freelance copywriter” noemen.

Het probleem met copywriters is dat veel copywriters eigenlijk geen copywriters zijn.

Het zijn lamlullen verkleed in copywritingkleren, en ze hebben nog nooit een winstgevende tekst uit hun keyboard tevoorschijn getoverd.

En het ergste? Er is niemand die ze stopt.

Als Je Pech Hebt Dan Ontmoet Je Een Zelfverzekerde Lamlul In Copywritingkleren...

Deze plakken namelijk een prijskaartje op hun service waar je “halleluja” tegen zegt.

Deze zelfverzekerde nietsnutten weten dat ondernemers veel geld hebben. En ze weten ook dat een hogere prijs, vaak onbewust, wordt gelinkt aan betere kwaliteit.

Veel ondernemers zijn de dupe van deze schandalige praktijken.

Het is dus niet gek dat veel ondernemers het vertrouwen verliezen in copywriters.

Helaas Bestaat Er Nog Geen “Copywriting Politie” Die Deze Schurken De Bajes In Sodemietert.

Maar gelukkig voor jou bestaat er wel een website genaamd CopyHop.nl (hint: dit is de site waar jij je nu op bevindt).

Ik zeg niet dat je mij als een copywriter in moet inschakelen. 

Maar ik zeg dat je een goede copywriter in moet inschakelen, zowel voor je bloeddruk als voor je portemonnee.

En een goede copywriter heeft winstgevende teksten geschreven. Zo simpel is het. Dus mocht je interesse hebben in een copywriter, vraag dan op zijn minst:

  1. Heb je winstgevende teksten geschreven?
  2. Waar kan ik deze winstgevende teksten zien?

Deze 2 vragen zorgen ervoor dat de zelfverzekerde lamlullen in copywritingkleren in hun broek poepen. En zo vermijd je dat je met slechte copywriters in zee gaat.

#3: Domme Copywriting Fouten Die Bijna Alle Slimme Ondernemers Maken

Ik zie het telkens gebeuren:

Slimme ondernemers die 2 domme copywriting fouten maken.

En even tussen jou en mij: De gevolgen van deze fouten zijn niet mals. Wanneer je in deze valkuilen stapt dan val je net als Alice in een diep en uitzichtloos konijnenhol:

Het is dus noodzakelijk dat je deze 2 fouten als de pest vermijd.

Over welke fouten ik het heb? Ik dacht dat je het nooit zou vragen;).

Hier Is Wat Je Te Allen Tijde MOET Vermijden:

Copywriting fout #1:

Sommige ondernemers zijn gedoemd om te falen. Ik heb het over de ondernemers die alles zelf willen doen.


De waarheid is:


Copywriting is een vak apart.


En als jij als drukke ondernemer denkt dat je de tijd hebt om copywriting te leren, dan geloof je waarschijnlijk ook in Doornroosje.


Goede copywriting vereist oefening. Veel oefening.


En met goede copywriting bedoel ik winstgevende copywriting.


Elke halve gare malloot kan een tekst schrijven. En op dit moment kom je er misschien mee weg, maar jij weet net als ik dat er steeds meer mensen zijn die een eigen bedrijf beginnen.


En wanneer jouw markt steeds meer verzadigd raakt, dan heb je “killer copywriting” nodig om je hoofd boven het water te houden.


En vraag jezelf eens het volgende af:


  • Stel dat jij naar de bakker gaat, kruip jij dan zelf achter de balie en ga jij zelf je brood bakken? Nee, natuurlijk niet. Althans, dat hoop ik. Bakkers zijn vaak sterker dan je denkt. En een vuist komt harder aan dan brood;). Even zonder dollen: Je laat de bakker zijn werk doen. Hij is namelijk de broodjes-expert.

En precies hetzelfde geldt voor copywriters:


Goede copywriters oefenen dagelijks. En ze weten exact wat wel en niet werk.


Als jij dus niet de intentie hebt om veel te oefenen, stop dan onmiddellijk met het schrijven van jouw verkoopteksten.


Laat je copywriting “bakken” door een expert.


Zo verdien je niet alleen bakken met geld. Maar je zit er nu ook nog eens gebakken bij, doordat jij je kan focussen op waar jij goed in bent.

En dan nog iets:

Copywriting fout #2:

Stel dat jij zo slim bent om jouw copywriting door een expert te laten “bakken”, probeer zijn kunst dan niet teveel naar jouw eigen wil aan te passen.


Er is een reden waarom goede copywriters schrijven wat ze schrijven:


Het is winstgevend!


Kijk:


Goede copywriters bestuderen de ECHTE wereld, en dus NIET de fantasie wereld waar veel zogenaamde ondernemers zich in bevinden.


Kan jij mij nu met volle zekerheid vertellen wie jouw ideale cliënt is? En baseer je dit op aannames (ook wel het “ik denk dat…” -syndroom)? Of op keiharde feiten?


De reden dat ik dit zeg is omdat ik het telkens zie gebeuren:


Mijn cliënten denken het vaak beter te weten. Maar het duurt niet lang voordat ze met de staart tussen de benen terugkomen en concluderen dat ze het fout hebben.


En zeg eens eerlijk:


  • Stel dat jij naar de bakker gaat, dan ga je de bakker toch ook niet vertellen hoe hij zijn brood moet bakken? Of nouja, tenzij je behoefte hebt aan een dikke vette snotroggel op je croissant;).

Kortom: Als jij zo slim bent om een goede copywriter in te zetten om jouw onderneming te laten groeien, wees dan op zijn minst bereidt om zijn werk een kans te geven.

#4: Copywriters & Taalnazi’s Haten Elkaar

In deze aflevering van “copywriter op de biechtstoel” ontdek je:

Het vieze kleine geheim van een copywriter.

Luister:

Ik voelde me jarenlang onzeker over het feit dat ik zesjes haalde bij Nederlands op de middelbare school.

Zelfs toen ik winstgevende teksten schreef voor een miljoenen bedrijf, stuiterde deze gedachte als een pingpongbal door mijn hoofd.

Het Was Mijn Vieze Kleine Geheim Die Ik Aan Niemand Vertelde...

Het was alsof ik getraind was om te denken dat ik nooit een goede schrijver zou zijn.

Wat ik toen niet wist is dat copywriting een vak apart is.

Ik ontdekte dat de meest winstgevende verkoopteksten niet geschreven zijn voor taalnazi’s (zoals mijn Nederlands docente), maar voor verkoop.

Dit betekend natuurlijk niet dat je alle grammaticale regels aan je laars mag lappen, maar het zal je verbazen hoeveel spelfouten er staan in de meest winstgevende verkoopteksten.

En voor de taalnazi’s onder ons:

  • Ik oefen mijn grammatica nu dagelijks via BeterSpellen.nl (en ja, ik weet dat er op deze site nog steeds een heleboel spelfouten te vinden zijn).
  • Ik laat de teksten die ik voor mijn cliënten schrijf nakijken door iemand die de grammatica regels begrijpt, maar ook weet hoe winstgevende teksten werken. Het probleem met taalnazi’s is namelijk dat ze 9 van de 10 keer verkooppagina’s minder winstgevend maken.

Dat gezegd hebbende, er is nog 1 ding wat ik je wil vertellen:

#5: Over 10 Jaar Kijk Je Terug Op Deze Dag En Je Hebt Spijt Of... 

Hey jij daar, nog heel even en dan is dit artikel afgelopen.

Misschien wist je het nog niet, maar jij en ik bevinden ons in een geweldige periode.

De waarheid is namelijk dat copywriting in Nederland nog niet zover ontwikkeld is. En dit betekend dat jij nu - en alleen nu - de kans hebt om al jouw concurrenten voorbij te vliegen.

Maar let op:

Des te meer ondernemers zich realiseren hoe belangrijk copywriting is, des te meer concurrentie. Dit zie je bijvoorbeeld in Amerika, en binnenkort ook in de Benelux.

Echter, nu heb jij een tijdelijke kans:

Je Bevindt Je In Dezelfde Situatie Als Neo In “The Matrix”

Je kunt voor de blauwe pil kiezen en deze waarheid accepteren. Of je kunt voor de rode pil kiezen en deze waarheid negeren. De keuze ligt bij jou. En alleen bij jou.

Wat kies jij?

Keuze 1:

  • Wil jij het risico lopen dat jouw concurrenten je voorbij vliegen? En dat je over 10 jaar terugkijkt op deze dag, met een ongemakkelijk spijtgevoel?

Of keuze 2:

  • Wil jij jouw concurrenten voorbij vliegen? En wil je over 10 jaar terugkijken op deze dag, en je realiseren dat dit jouw beste beslissing ooit is?

Waar ik heb over heb? Nou kijk:

Ik kan jou helpen met copywriting. Ik adem copywriting.

Sterker nog: Copywriting stroomt door mijn aderen, van mijn tenen tot aan het puntje van mijn hoofd.

Het is wat ik dagelijks doe. En het is wat ik blijf doen totdat de koningin me pijpt (iets wat nooit gaat gebeuren aangezien ik een vriendin heb;).

En je hoeft me niet op mijn blauwe ogen te geloven.

Ik heb zoveel vertrouwen in mijn copywriting vaardigheden dat ik je GRATIS wil helpen. Zie het voor jezelf dat dit werkt, en investeer pas nadat je met je eigen ogen ziet hoe winstgevend goede copywriting is.

Deel en maak kans op een burrito!
>